Музиката като начин за възпитание

Истинските музикални таланти сред нас се броят на пръсти, тези които се раждат научени и правят музикални чудеса още в ранна детска възраст. Всички останали музиканти трябва да полагат огромни усилия, за да достигнат ниво, което да отговаря на съвременните стандарти за музикант – те са доста високи. В тази статия няма да обръщаме внимание на музикалното обучение, а на музиката като начин за възпитание.

 

Множество университети са направили голям брой изследвания през годините. Тези изследвания ясно показват, че обучението по-музика в училище не произвежда само професионални музиканти, но и възпитава по неподражаем начин. В изследвания от подобен род е показана скъсаната връзка между университетското познание и средните училища, там където музиката трябва да се свири, пее и преподава най-много.

 

С излизането на музиката от програмите за обучение младите момчета и момичета губят едно истинско богатство, което може да повиши качеството на живота им в бъдеще. Иначе след време те започват да се ориентират по масмедиите и музиката която се слуша масово, а това във всички отношения има катастрофални резултати. Достатъчно е да споменем само няколко от резултатите в изследванията, за да видим какво реално печелят децата когато музиката влезе в ролята на възпитание.

 

Децата развиват зони в мозъка свързани с езика и мисленето. Тоест, при изпълнение на песни свързани с историята и идентичността на децата, те по-лесно навлизат в абстрактните теми, които образованието им доставя. Също така слушането и възпитанието чрез музика помага на децата още от малки да различават посредствената работа от завършената такава.

 

При положение, че децата са неспокойни, музиката може да успокои ситуация и отношенията вътре в класа, а когато те имат нужното спокойствие музиката развива и въображението им. Това от своя страна отваря врати към творческо мислене, способност за работа в екип и самочувствие. Така че вместо музиката да се ограничава, трябва да бъдат намерени начини тя да влезе в училищното възпитание отново и да заеме възпитателната си функция.