Фолклорните музикални инструменти

От къде да закупите качествени традиционни музикални инструменти?

 

Фолклорната музиката, тази, която се предава чрез традициите в общността също е виртуозна по своя характер. За нея също трябват качествени музикални инструменти, като много от тях също се наследяват по музикална линия, а други са собственост на читалища или са част от инвентара на оркестри. В този смисъл, ако един млад музикант има интерес да започне да свири на народен инструмент, може да изпитва трудност да намери такъв за домашно ползване. Защо се получава така и откъде да си закупи, да кажем: гайда, кавал, тъпан, гъдулка и т.н. ?  

 

Най-ефективното решение в градска среда е да опитате в музикален магазин или онлайн музикален магазин, за да видите какво се предлага в секцията музикални инструменти с фолклорна или етнонасоченост. Напълно нормално е в асортимента от най-различни ударни, струнни, духови музикални инструменти да се намират и фолклорни инструменти. Тъпан, кавал, хармоника, окарина, бръмбъзък и други такива са често срещани в музикалните магазини, просто защото са много популярни, лесни за съхранение и лесни за изработка и със съвременни материали използвани в производство на по масовите музикални инструменти.

 

Когато обаче търсите гайда и гъдулка, там нещата стоят малко по-сложно. Освен ако самите музикални магазини, които проверявате онлайн или на място, нямат договорни отношения с производители на гайди, гъдулки, тъпани и др., просто попитайте продавачите дали нямат връзка с такива, за да се свържете с тях по телефона. Иначе ще ви се наложи да пътувате до Родопите или до други фоклорни зони, в които има характерни музикални инструменти, на които искате да се научите да свирите и да практикувате. 

 

Обикновено тези, които правят фолклорни музикални инструменти са майстори, които получават знанията си по традиционен път, те използват традиционни материали и не произвеждат по манифактура. Затова ако самите музикални магазини, сами не вземат да сключат договор с тях или не влязат в търговски отношение, дори при специални условия, традиционните музикални инструменти за България ще продължават да се намират по трудни отколкото масово произвежданите китари, клавишни инструменти , ударни и т.н.