Искам да свиря на музикален инструмент

 Тази фраза може да се чуе много често от деца, но и много често тя не се развива като реално действие. Има различни причини за това, но е важно да се знае, че достъпа на децата до музиката още в ранните им години може да се окаже решаващ за тяхното развитие насетне. Има много статистически данни, които са изработени от училища и университети – отчитащи чудесни резултати в различни направления, при децата, които свирят на музикални инструменти.

 

Обикновено, запознаването с музиката става от ранна детска възраст, тогава всички сме начинаещи. Децата са най-податливи на внушение и е възможно в един период от израстването си всеки ден да сменят желанието си да свирят на даден музикален инструмент. Има различни случаи, при които желанието за свирене на даден музикален инструмент се появява:

 

  • Родители музиканти – детето е заобиколено от музика и е въпрос на време и то да хване инструмент. В много култури, музиката се предава по традиция в семейството и е много трудно на детето да избяга от съдбата си. При такива ситуации, самото семейство предава не само изкуството на свирене на музикалния инструмент, но и стилистиката която е характерна за семейството.

 

  • Дете, което се ражда талант и само посяга към даден инструмент. Показателен е случая на Моцарт, който още на 5 е започнал да композира. Но и днес в света се раждат природно надарени деца, с голям усет в музикалното изкуство.

 

 

  • Директно влияние чрез поп-културата на някой музикант от телевизора. Поп и рок иконите, китарните герои, различните виртуози, певците и певиците са голям извор за вдъхновение за подрастващите.

 

  • Родители, които без да са музиканти насърчават детето им да започне да свири. Това също е добър вариант, който трябва да се прилага, когато детето също проявява желание има музикални заложби.

 

Това са само част от случаите – те важат в голяма степен и за юношите. За възрастните също не е късно да хванат музикален инструмент, но при тях процесът на обучение ще преминава при други обстоятелства.