Музикална психология

Музикалната психология е предмет, който се занимава с разбирането и изучаването на музиката; начина по-който я възприемаме, създаваме, реагираме на нея и я използваме в ежедневието.

 

Музикалната психология се развива като клон на музикологията и на психологията, и определено се развива с много бързи темпове, заради същността на своя предмет. Музикалните психолози след като придобият степен в специалността могат да развият знанията си в различни посоки, които да помогнат целево на групи и хора със заболявания, или да помогне в развитието на музикалния процес и обогатяването на музикалната им култура.

 

На вниманието на младежите и желаещите да се занимават с музикална психология и какви възможности предлага за бъдещо развитие:

 

  • Музикалната психология, може да насочи студентите и учените, които се занимават с материята в областта на лечението и терапията. Но музикалната психология може само тласне в тази посока; музикалната терапия е отделна специализация. Самата наука дава първоначалната информация за начина по който музиката засяга познавателния процес, ефекта и върху мозъка и поведението – след като базисните неща са научени, може да се пристъпи към овладяване на музикалната терапия, която да има и лечителски ефект.

 

  • Музикалната психология може да се развие в помощ на музикалната индустрия. Специалистите могат да работят с музиканти от всички музикални стилове, за да им помогнат в разгръщането на техните способности.

 

 

  • Музикалните психолози могат да развиват академична кариера; където могат да работят в разработването на теории, концепции и проучвания, които да са полезни в развитието на знанието за музиката и човека изобщо.

 

  • Музикалната психология може успешно да се впише в педагогиката. Нейните методи обогатяват познанията на преподавателите, а понякога самите музикални психолози могат да преподават музика

 

 

  • В съвременния свят музикалната психология се явява предмет, който успешно се вписва в бизнес-индустрията, за разработването на стратегии на компании, които има интердисциплинарен подход. Така, науката влиза в помощ на маркетинг, стратегическото планиране, управление на човешки ресурси и т.н.

 

Източник: kredit-consult.com