Днес, макар макар много музикалните критици и музиковеди да са против тази практика, музиката може да се слуша навсякъде. Предавана чрез различните медии, тя достига до нас, а често се налага друг да диктува това, което слушаме. Освен по баровете, заведенията, радиостанциите, телевизията; музиката, която е излязла извън концертните зали, която е изведена от някак си естествената си среда, се прилага и по други начини. Например:
В наши дни музиката активно се прилага в психотерапевтичната практика. В.М. Бехтерев разказва за огромното значение на музиката за естетическото възпитание на децата от първите дни на техния живот,подчертавайки лечебното и „хигиеническото“ значение. В своята „Обективна психология“ той разказва за влиянието на музиката на сърцето, кръвното налягане ,обмяната на веществата,работоспособността и други функции и разделил това влияние на стеническо и астеническо. Стеническо – положителното влияние на тоновите дразнения,хармонии,мелодии и ритми на функцията на органите ; астеническо – накъсване на дишането, обмяната на веществата и спазми на кръвоносните съдове.
Така музиката е навлязла и като лечебно средство – за лекуване на различни смущения в психофизическия апарат на човека. Има дори неонатологични отделения по света, които разрешават на родилките да слушат музика преди и по време на самото раждане.
Унгарският педагог Золтан Кодай създал през 1951г. първото училище с разширено преподаване на музика. Резултатът бил рязко покачване на успеваемостта по сравнение с другите училища,въпреки че обема на другите изучавани предмети бил намален в полза на уроците по музика. Този експеримент бил повторен в Швейцария (1988-1991) и също дал положителни резултати. Резултатите от този експеримент са фиксирани в труда на Вебер – „Музиката прави училището“. Редица университети по света отчитат подобни резултати и днес. Децата, които свирят на музикални инструменти показват забележително израстване и в другите учебни дисциплини, а в бъдеще оказват по-голяма устойчивост към вредни пороци в обществото.
Няма съмнения за това,че музиката лекува тялото и душата. Че с музиката може да се учи, още предстои да бъде доказано. Но не трябва да бъде забравяно ,че музиката ни носи просто необяснима радост.Може би, защото докосвайки се до нея , ние малко или много осъзнато преживяваме нещо от нашето духовно съществуване. Затова когато имате нужда от хубава музика, не е задължително да сте в концертна зала, а просто да използвате тази медия, която ще ви осигури точно тази музика, която сега искате да чуете.