Пианото в джаза

 Пианото винаги е заемало специално място в музикалният свят, затова не е чудно, че мястото му в джаза също е много важно. Всичко товае свързано с възможностите на този инструмент да възпроизвежда едновременно няколко звука, които елегантно се приравняват към целия оркестър.

 

 Джаз и пиано

 Все пак що се отнася до комбинацията между джаз и пиано, при нея музикантите имат своите предимства при свиренето на  този инструмент в този стил, както и разбира се недостатъци. Плюсът е, че при този инструмент в джаза възпроизвеждането на музиката може да се осъществява и с двете ръце. Недостатъка е, че при приемането за начало на един акорд на една струна, музиканта не може да промени тембъра на озвучаването. Трябва да се има в предвид, че тази функция е специфична за джаз музиката.

 

 Пианистът в джаза има малко по-различна позиция от тази, например в класическата музика. И доста по-различно положение в сравнение с духовите инструментите. Поради тези причини, джаз пианистът просто трябва да търси други начини за изява.

 

 В основата на тези методи са заложени само два принципа. Един от принципите – това е страйда или „крачката“. Неговата история датира още от гражданската война в южните райони. Пианисти свирят блус дълго преди раждането на джаза като направление в музиката.

 

 Другият принцип се нарича "Boogie Woogie", който е един вид противоречие между европейския и африканския джаз.

 

 Един от известните страйд-пианисти е Джонсън Смит. Видни изпълнители на принципа на "буги-вуги" са музиканти като Томи Дорси, Уил Брадли, Мик Лаакс и много други.

 

 Днес можете да потърсите и намерите в Интернет джаз музика от различни жанрове, включително и на изброените по-горе известни музиканти. Разбира се, най-редките вече се намират по-трудно, обаче този, който търси, винаги ще намери.

 Успех!